OCR Norway

Panisk trening!

Mari Weider

God morgen finingene! Trøtt som en strømpe igår kveld og minst like trøtt idag. En fantastisk dag igår med trening, møte fine folk, årsmøte i verdens beste team og med en liten trøtt varm kropp som kom smygende inn til meg kl 05 inatt...et ugudelig tidspunkt, men det skjer nesten aldri...og jeg kan vel ikke tenke meg noe bedre enn den lille kroppen som krøller seg inntil meg og sovner igjen.

...men 4 dager nedtelling til mallorca og nå begynner spørsmålene - «er du klar til å løpe»...klar?!? Blir man noengang klar??? Jeg har en følelse at halve spartan miljøet i Europa kommer... «spiller ingen rolle så lenge du er best»... altså....HALLOOOO....jeg er IKKE best!!! Og jeg er ikke klar ;) treningen igår bar stusselig preg av panikk! Jeg er fortsatt i klokkeklar tro at man kan bli raskere, sterkere og mer utholden helt frem til selve løpsdagen;) latterlig, jeg vet jo innerst inne at jobben må nå være gjort, men likevel er det noe med å få på plass hodet og få preppet kroppen. Gårsdagens økt ble derfor et sammensurium av en løpeøkt og styrke:

Løpeøkt:

-oppvarming 10 mins

- 4 x 4 bakkeintervall

- 10 x 40/20 raske intervaller

Det skulle ha dekket både bakker og tempo ;) Nesten en full time på mølla, svett og god! 

Styrke: 

Valget fallt på Sats Solli igår der de har råeste monkeybaren. Jeg trenger selvtillit på grepet mitt og jeg tror jeg fikk det. X antall ganger frem og tilbake der +  

- boxjump/step-up med vekt/kettlebell swing

- trappehopp/salamander ned

- skulderpress

- kettlebellsnatch

- nedtrekk/skulderrehab

- forside/bakside lår

Beste måten å trene til hinderløp er å kombinere kondisjon med styrke og HIT-trening....så får vi se nå da. På tide å pakke ferdig, roe ned og bli mentalt klar! 

KlemMari

 

IMG_2616.PNG
IMG_2598.JPG